اولویت های پژوهشی مرکز تحقیقات آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران

 

 

 

ردیف

حیطه ارزشیابی برنامه درسی

1

ارزشیابی برنامه های درسی گروه های علوم پایه

2

ارزشیابی برنامه های تخصصی بالینی علوم پزشکی

3

ارزشیابی برنامه های کارشناسی علوم پزشکی

4

ارزشیابی برنامه های کارشناسی ارشد علوم پزشکی

5

ارزشیابی برنامه های دکترای تخصصی علوم پزشکی

6

ارزشیابی برنامه های آموزش مداوم و سایر برنامه های آموزشی

7

ارزیابی درونی و اعتباربخشی رشته های آموزشی

 

حیطه برنامه درسی (کوریکولوم)

8

سنجش نیاز های آموزشی دانشجویان برای برنامه ریزی درسی

9

بازنگری برنامه های درسی

10

بررسی برنامه های درسی ادغام یافته

11

بررسی وضعیت برنامه درسی پنهان

12

نقش علوم پایه و ارتباط آن با آموزش بالینی در آموزش پزشکی

13

ادغام آموزش پزشکی

14

سلامت محوری در آموزش علوم پزشکی

15

جامع نگری و جامعه نگری در آموزش پزشکی

16

بازنگری برنامه های درسی در مقاطع مختلف و رشته های مختلف تحصیلی

17

آموزش بین حرفه ای

18

مطالعات تطبیقی در آموزش پزشکی

19

بومی سازی آموزش پزشکی

 

حیطه روانشناسی تعلیم و تربیت

20

نیازسنجی، روش های یادگیری و تدریس در آموزش فراگیران

21

شیوه های تدریس و فنون یادگیری در آموزش پزشکی

22

تبیین فرآیند یاددهی یادگیری

23

رضایت و انگیزه دانشجویان علوم پزشکی

24

دستیار به عنوان الگو، معلم و پژوهشگر

25

توسعه و تحول آموزش و ارتقاء روش های آموزشی از سنتی به مدرن

 

حیطه آموزش نظری و بالینی

26

بررسی شواهد موجود در نحوه آموزش استدلال بالینی

27

مهارت حل مسئله

28

تفکر نقاد

29

پرورش خلاقیت

30

مهارت های بالینی

31

استدلال بالینی

32

امکانات و منابع آموزشی

33

آموزش مهارت های عملی در آزمایشگاه

34

پیشرفت و افت تحصیلی دانشجویان

35

شکاف بین دروس نظری و عملی

36

مولفه های موثر در آموزش بالینی

 

حیطه اخلاق در آموزش

37

ارتباط استاد و دانشجو

38

اخلاق پزشکی در آموزش و پژوهش

 

حیطه هیات علمی

39

ارزشیابی و فرا ارزشیابی اعضای هیات علمی

40

شیوه های ارتقاء توانمندی اعضای هیات علمی

41

گزینش اعضای هیات علمی

42

ملاک ها و فرآیندهای ارتقاء اعضای هیات علمی

43

انگیزه و رضایتمندی اعضای هیات علمی

 

حیطه رهبری و مدیریت آموزشی

44

تدریس و یادگیری رهبری آموزشی

45

الگوهای رهبری علمی

46

برنامه ریزی استراتژیک آموزش پزشکی

47

اقتصاد در آموزش و ثروت آفرینی

48

ارتباطات میان دانشگاهی و بین المللی برای ارتقای کیفیت آموزش پزشکی

49

فرار مغزها از کشور

50

ارزیابی درونی و بیرونی دانشکده ها

51

پذیرش دانشجو

52

فناوری اطلاعات در آموزش پزشکی

53

انتخاب مدیران و معاونین آموزشی سطوح مختلف

54

ارتقاء منزلت آموزش در دانشگاه

55

هزینه تمام شده تربیت دانشجو

56

برآورد نیروی انسانی فارغ التحصیل مورد نیاز بخش های سلامت

 

ارزشیابی دانشجو

57

روش های ارزشیابی دانشجو

58

تحلیل آزمون در گروه های آموزشی دانشگاه

 

ابزارسازی آموزشی

59

ساخت ابزارهای روا و پایا

60

روا و پایا کردن ابزارهای معتبر موجود

 

هوش مصنوعی

61

تاثیر هوش مصنوعی بر بهبود فرآیندهای آموزش و یادگیری

62

چالش ها و فرصت های مرتبط با ادغام هوش مصنوعی در آموزش

63

استفاده از هوش مصنوعی در ارزیابی و بازخورد

Template settings